V cene kupónu za 26 € je zahrnuté:
- 8x špeciálny kupón "1+1 zadarmo" na predstavenie Mestského divadla Žilina podľa vlastného výberu, s ktorým získate pri nákupe jednej vstupenky druhú vstupenku na vedľajšie sedadlo zadarmo
Pri zakúpení jednej vstupenky v pokladni Mestského divadla Žilina a predložení špeciálneho kupónu 1+1 kupónu dostane zákazník druhú vstupenku na vedľajšie sedadlo zdarma.
Akcia platí na všetky divadelné predstavenia do 30.06.2020 z produkcie Mestského divadla Žilina. Túto zľavu nie je možné kombinovať s inými zľavami.
ZLOČIN A TREST
Fascinujúca adaptácia výnimočného Dostojevského románu o prekročení hraníc. Sám Dostojevskij ho označil ako „psychologický záznam o jednom zločine." Mladý chudobný študent Raskoľnikov, ktorého vylúčili z univerzity, podľahne svojmu ľahkomyseľnému presvedčeniu, že je výnimočný a odváži sa v mene dobra zabiť. Výnimoční ľudia predsa môžu prestupovať zákon, aby zmenili poriadok sveta. Dávno pred F. Nietzschem pestuje v sebe teóriu dvojitej morálky. Morálku „obyčajných" ľudí a „neobyčajných" jedincov, ktorí zákon prestupujú len preto, aby pohli svetom a priniesli niečo nové. Zločiny, ktoré páchajú na ceste k cieľu, sú preto relatívne. Po spáchaní zločinu však mučí Raskoľnikova vedomie, že nevydržal skúšku, že jeho poslaním nie je zmeniť beh života, že nepatrí medzi vyvolených. Neúnavná konfrontácia s vyšetrovateľom Porfirijom, éterická Soňa, ktorá sa stala prostitútkou, aby zachránila svojich nevlastných súrodencov a rodinu pred najväčšou biedou, oddaný priateľ Razumichin či bezpodmienečne milujúca matka a sestra Duňa sa postupne stávajú hovorcami jeho vlastného svedomia.
Réžia: Eduard Kudláč
HOLUBY
Majiteľ, konateľ a bohatý muž prosperujúcej firmy by mal byť nadmieru spokojný so sebou a dosiahnutým spoločenským statusom. Má rodinu, manželku a syna, ak by na to prišlo, môže si dovoliť i milenku. Je v strednom veku a na vrchole síl, no aj na ich pokraji. V práci i súkromí. Raz, pred Vianocami, sa rozhodne, že si splní svoje tajné želanie a zmizne. Chce sa stať novým a šťastnejším človekom, ktorý sám a v ústraní chová holuby. Jeho rozhodnutie je ako kameň, keď padne do vody - rozbúri pokojnú hladinu navôkol. Je však otázne, či mu zámer vyjde. Ako hlboko je zakorenený vo svojom predchádzajúcom živote? Hrdinovia hry Davida Gieselmanna pripomínajú tragikomické obete vlastných nenaplnených očakávaní, svojich zvykov, ambícií a kariéry, mobbingu a paranojí. Dej príbehu graduje cez vtipné dialógy, jednotlivé scény prebiehajú a rozhovory vedú postavy medzi sebou paralelne na rôznych miestach, ich slová, otázky a odpovede sa vzájomne preplietajú v rýchlom slede až do groteskného, chaotického slovného ping-pongu.
Réžia: Ľubomír Vajdička
SEXUÁLNA PERVERZITA V CHICAGU
Kontroverzná, provokatívna a štipľavo-vtipná čierna komédia o tom, ako sa navzájom duševne a telesne mrzačíme. Šteklivá inscenácia hry Sexuálna perverzita v Chicagu v réžii Jána Štrbáka rozpráva o kvartete hrdinov, ktorí sa zábavou, sebavedomým jazykom a snahou vybočiť z normy bráni pred zlyhaním v láske. Rafinovane a najradšej bez záväzkov sa snažia ovládať svoju žiadostivosť a túžby. Akékoľvek hlbšie vzťahy sú už vopred odsúdené na zánik. Ich sexuálne úlety a energia výrečnosti len maskujú osamelosť a neschopnosť naozajstných citov. Zvodca Bernie a jeho nesmelý kolega Danny si nenechajú ujsť jedinú príležitosť na to, ako zbaliť nejakú babu. A aj keď sa zdá, že sa staneme svedkami budovania nejakého vzťahu, vlastným pričinením hrdinov nakoniec nemá šancu na prežite.
Réžia: Ján Štrbák
A JE TU ZAS
Takmer sedemdesiat rokov po svojom páde sa Adolf Hitler za záhadných okolností prebúdza v súčasnom Berlíne. Vojna skončila, jeho politická strana aj verní spolupracovníci sú preč. Napriek tejto nepriaznivej situácii je Adolf Hitler vo vynikajúcej kondícií, pripravený pokračovať v práci a urobiť z Nemecka opäť veľkú ríšu. Čoskoro ale zisťuje, že svet okolo neho sa radikálne zmenil. Až na jednu vec. V niektorých názoroch ostal prekvapivo radikálnym. Vďaka tomu si Hitlerove plamenné vyjadrenia a kontroverzné témy nájdu miesto v televízii a získavajú čoraz väčšie publikum. Producenti aj samotní diváci ho spočiatku považujú za vtipného imitátora a glosátora. To, na čom sa tak zabávajú, však naberá na intenzite. Vtipné vystúpenia sa nenápadne menia na Hitlerov nový politický program. Jeho mediálna sláva mu umožňuje povedať prakticky všetko. Okrem televízie ovládne aj youtubový kanál a webové stránky. Nebezpečný zločinec sa za pomoci nových spolupracovníkov a nadšených divákov stáva charizmatickou mediálnou hviezdou. Narastajúcemu počtu fanúšikov sa zdá, že za čias toho „skutočného“ Hitlera predsa nebolo všetko až tak zlé.
Vermesova drsná satira provokuje a obnažuje politické zlo ukryté za nezištnou maskou zábavy. Ukazuje mediálnu moc a jej ambície, skúma vzťah spoločnosti k populizmu a nostalgii starých čias. Hoci je príbeh Hitlerovho zázračného prežitia na prvý pohľad absurdný, jeho mediálny príbeh je naopak mrazivo pravdivý a deje sa aj na našich obrazovkách. Sme dostatočne obozretní?
Réžia: Filip Nuckolls
SMRŤ SA VOLÁ ENGELCHEN
Počas druhej svetovej vojny vypálilo komando SS moravskú obec Ploština. Ladislav Mňačko bol ako mladý partizán svedkom týchto udalostí. V jeho najznámejšom protivojnovom románe Smrť a volá Engelchen autor znovu rozpráva svoj príbeh prostredníctvom mladého partizána Voloďu. Spočiatku dobrodružný partizánsky život je osudovo pretkaný láskou k záhadnej Marte. Táto žena prinesie do drsného partizánskeho prostredia spaľujúcu túžbu aj smrteľné nebezpečenstvo. Začína boj o holý život a záchranu ľudskosti. Po vojne treba chytiť vinníkov, lenže vojna nemá víťazov a porazených. Čo nakoniec spasí zranené duše?
Réžia: Tomáš Procházka
TRIKY, FET A MAKAČI
Gangsterská komédia o peniazoch, diere v stene a svojráznych chlapíkoch s nevyberaným slovníkom a dosť nevyrovnaným čchi. Partia zlodejov sa rozhodne dokončiť jednu starú fušku. Pre drsných mužov so skúsenosťami by to nemal byť problém. Odpratať mŕtvolu, zohnať zbíjačku, vybaviť pár telefonátov a zbaliť Pamelu však nebude také ľahké.
Réžia: Eduard Kudláč
OPITÍ
Súčasný text jedného z najrešpektovanejších osobností ruskej drámy, výnimočného i rozporuplného Ivana Vyrypajeva Opití spája niekoľko osudov v jeden večer. Obyčajní ľudia, opantaní chvíľou slobody a pravdy, prežívajú v alkoholickom opojení momenty, ktoré posúvajú hranice, menia ich životy a vytvárajú množstvo komických, no mrazivo úprimných situácií. Na dne pohárika sa ukrýva tá najzákladnejšia túžba. Túžba po láske, pravde, po niečom ozajstnom a intenzívnom. Hra Opití je jedinečným a odvážnym pokusom pozrieť sa na človeka v momente, keď sa cíti zraniteľne a božsky zároveň. V momente opojenia ducha a oslobodenia mysle - pretože stúpajúce množstvo vypitého alkoholu robí z obyčajných ľudí prorokov, schopných vidieť pravdu a aspoň nachvíľu sa dotknúť skutočnosti.
Vyrypajevova hra zaujme nielen svojím názvom a odvahou napísať text, v ktorom sú všetky postavy počas celej hry v značnom alkoholickom opojení. Odvážne sú najmä samotné názory, ktorých sú Vyrypajevovi opití hrdinovia nositeľmi. Vyrypajev sa pohráva s myšlienkou, že Boh sa prihovára k svetu cez tých, ktorí sú opití. Režisér Eduard Kudláč o mimoriadnosti Vyrypajevovho textu uviedol: „Celý čas sú postavy prechádzajúce príbehom opití, nie sú to však postavy závislé na alkohole. Sú to ľudia, ktorým autor potreboval rozviazať ústa. Vzťahy a kontexty týchto ľudí sa alkoholom rozplynuli do hmly. To znamená, že títo ľudia nie sú ukotvení ani vo vzťahoch, ani v nejakom priestore, ani v nejakých dôsledkoch svojich činov. Nachádzame sa v stave absolútnej prítomnosti, a tým pádom aj v stave absolútnej artikulácie tých najvnútornejších problémov, ktoré s nimi idú. Vyrypajev použil metaforu, že Boh rozpráva ústami opitých, že vlastne v stave absolútnej opitosti človek stráca nielen zábrany, ale aj svoj existenciálny kontext. To znamená zodpovednosť voči svojim činom, zodpovednosť voči tomu, čo poviem. A to je podľa mňa nesmierne zaujímavé, pretože sa dostávame do dialógov, ktoré priamo riešia problém. Nezaoberajú sa dôsledkami alebo kontextom tých problémov.“
Réžia: Eduard Kudláč